piatok 4. januára 2013

Les Misérables (2012)



info:
IMDbČSFDRotten Tomatoes, Feeling Movies


KONCERT S PRÍDAVKAMI


Áno, aj tak sa dá nazvať tento muzikál obsadený hereckou elitou. Tom Hooper prerobil Hugov román po svojom. A nedopadlo to najhoršie. Aj keď som pôvodne išiel na muzikál, pozrel som si koncert skupiny CRO-HAT-MAN. Hviezdne trio podalo úžasný výkon - Russell ako Javert pôsobil od začiatku až do konca presvedčivo, Valjeana si neviem predstaviť inak, ako v podaní Hugha a pri pohľade na Annu,  ktorá by mala dostať zlatého naháča za Fantine, sa mi drali slzy a zimomriavky na povrch tela (hlavne pri piesni I dreamed a dream). Jediná postava, ktorá mi prekážala, bola dospelá Cosette, ale to bude asi tým, že nemám rád Amandu. Menšie úlohy boli takisto obsadené veľmi dobre, napríklad Gavroche bol malý a drzý blonďáčik a HBC s SBC prevtelení do manželov Thénardierovcov sú komickým oživením celého príbehu. 
Dej sa primárne netočí okolo revolúcie alebo putovaní Valjeana, ale okolo vzťahov a lásky. 
Kamera zaberajúca detaily tvárí a následne krásne exteriéry nielen Paríža, je skvelá, niektoré skladby zo soundtracku by sa kľudne dali vypočuť v aute a kostýmy sú dokonale dobové. Scény, ako tá z barikád alebo tá záverečná, by mohli vysielať namiesto reklám na TV Katastrofa, pretože zanechajú v človeku dojem.
Čo mi ale na filme naozaj vadilo, je jeho dĺžka. Ani koncert The Rolling Stones netrvá tri hodiny. Keby som musel v kine sedieť o 45 minút menej, určite by som si to užil viac. Takisto mi chýbali dialógy, aspoň nejaké a párkrát som sa pristihol pri tom, ako sa v kine nudím. 
Ale napriek tomu dávam 71 špinavých zubov zo sto.





RATING 7,1/10

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára