piatok 4. januára 2013

Frankenweenie (2012)



info:

It's easy to promise the impossible


Keď som bol mojou o dvadsať rokov mladšou partnerkou (rozumej neter) ťahaný do kina, vravel som si, že ja viem do čoho idem, ale chúďa dieťa. Tim Burton chcel oživiť svoj skoro 30 rokov starý krátky film a celkom sa mu to aj podarilo. Vytvoriť v dnešnej dobe 3D čiernobiely film, chce mať odvahu.

Dejovo je film rovnaký, ako jeho krátky predchodca. Malý Victor Frankenstein má rád natáčanie krátkych filmov, vedu a hlavne svojho štvornohého miláčika Sparkyho. Toho ale neočakávane zrazí auto a tak sa Victor rozhodne, že spojí svoje záľuby a psíka oživí. Všetko by bolo fajn, ale potom ožijú aj iné zvery, ako Turtlezilla, mačkonetopier a ďalšie stvorenia, ktoré začnú ohrozovať mesto. Nebojte sa, všetko nakoniec dopadne dobre.
Tim v tomto filme konečne neobsadil svojich dvorných hercov Helenu a Johnnyho, ale ako vždy ponechal dirigentskú paličku v rukách geniálneho muzikanta Dannyho Elfmana. Všetky postavy sú opäť Burtonovské (hlavne malá blondínka s blond mačiatkom) a samozrejme nemôže chýbať tradičná ručná animácia.
Vo filme divák nájde všetko, čo hľadá. Vtip, smútok, strach a v neposlednom rade aj romantiku. Škoda toľkej reklamy, pretože po toľkých zhliadnutiach trailerov mi už film neprišiel až taký vtipný. Ale o tom to asi má byť.
Zo začiatku mi film veľmi pripomínal Strihorukého Edwarda, ale keď to všetko prešlo k béčkam rokov päťdesiatych, začal som sa zabávať. Samozrejme mi vadilo 3D, ale pri ručnej animácii to bolo znesiteľné. Tento snímok môžem odporučiť siedmym neteriam z desiatich. A tá moja? Až prekvapivo dobre sa zabavila.





RATING 7/10

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára