piatok 14. decembra 2012

The Hobbit: An Unexpected Journey (2012)


info:
IMDbČSFDRotten Tomatoes, Feeling Movies


CESTA ZAČALA!!!

Keď po Pánovi prsteňov Peter Jackson ohlásil, že spraví z relatívne tenkej knihy trojdielnu ságu, začal som mať pochybnosti. Nebude to rozťahané ako Gandalfov plášť alebo dlhé ako Frodova cesta do Mordoru? Zatiaľ si odpovedám nie.
Opäť som sa utvrdil v tom, že PJ vie úžasne prilákať diváka na svoje filmy a teraz mu v tom dopomohol aj Guilermo Del Toro, ktorý sa podieľal na tvorbe monštier hodných jeho mena. Pri pohľade na hrozivých vlkov by si tvorcovia vegetariánskeho upíra podrezali žily šiestou stranou ich úžasného scenára. Andy Serkis opäť ukázal, že aj kompletne renderovaná postava (Glgúň The Riddler) vie podať lepší herecký výkon, ako väčšina dobre platených hercov. A keď sa na scéne zjavila Galadriel, mal som čo do činenia so zimomriavkami. Ten istý pocit som mal aj z ostatných z BIG4 a to konkrétne Gandalfa, Sarumana a lorda Elronda. Menšie mínusThranduil za príchod na majestátnom "jeleňovi".
Martin Freeman, ktorý stvárnil Bilba, mal okolo seba konečne veselšiu partu ako v Stopárovom sprievodcovi galaxiou. Fili, Kili, Oin, Gloin, Thorin, Dwalin, Balin, Bifur, Bofur, Bombur, Dori, Nori, a Ori boli už od úvodu stredobodom pozornosti, ale to sa od správnych dwarfov očakáva od nepamäti.
Ako vždy musím skritizovať aj rozmer číslo 3, bez ktorého by sa zaobišlo 99% fanúšikov. Podľa mňa bola bitka v jaskyniach tak dlhá len preto, aby ukázala, čo všetko dokáže kamera s dvomi optikami.
Neočakávaná cesta bola očakávane dlhá, ja osobne by som nejaké tie Bilbove krôčiky na chlpatých nožičkáh vynechal. Ako celok na mňa film ale pôsobil vyváženým dojmom, hudba Howarda Shorea krásne dopĺňala dej a utvrdila aj nezaujatého diváka v tom, že tento film má veľmi veľa spoločné s Pánom prsteňov. Keď prižmúrim oko nad 3D (samozrejme, že pôjdem do kina aj na placatú verziu), som s Neočakávanou cestou neočakávane spokojný.
The Hobbit je film, ktorý musí každý fanúšik Tolkiena, Jacksona a fantasy určite vidieť. Nezaujatý divák si len povie, že mu to celé nejak nedáva logiku, ale tá výprava s efektami ho posadia do sedadla. Beriem teda šestnásť Throrových zlatých mincí za pár nedoladeností, ale stále ostáva 84 chlpov na Bilbových chodidlách zo sto.






RATING 8,4/10

2 komentáre:

  1. Ugo skvelo si to ohodnotil :) presne takto by som to povedal sám len ťa opravím v malinkej veci nie thorových ale thorinových mincí :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem a pôvodne poklad patril kráľovi Throrovi, starému otcovi Thorina

      Odstrániť