utorok 14. februára 2012

The Artist (2011)



info:
IMDb, ČSFD, Rotten Tomatoes

Môj prvý filmový blog začnem hneď zhurta. Je to film The Artist. Teda nazvime ho filmom. Podľa mne je to umelecké dielo nevídaných rozmerov. Ihneď od začiatku filmu som sa ocitol v nádherných 20-tych rokoch minulého storočia, keď ešte aj Hollywood bol Hollywoodom. Teda vtedy bol ešte Hollywoodlandom, ale to všetci viete. 
Atmosféra je od začiatku strhujúca a stupňuje sa až po epické rozuzlenie, ktoré mi trošku vadilo, lebo mi pripomenulo sladké konce filmov z iného konca 20. storočia. Herecké výkony sú úžasné, no najviac ma zaujala scéna, kde má George Valentin nočné mory. Lebo som tu musel chvíľku rozmýšľať, či ju neukradli z nejakého Lynchovho filmu. Peppy bola tak citlivo zahraná, že slečne Bérénice Bejo by mohli Kamila Magálová s Dianou Mórovou akurát pedikúru robiť. A UGGIE? Okrem krásneho mena (neviem prečo sa to až okato podobá na prezývku autora tohto blogu) podal neskutočný výkon. Lepší podal už asi len "Eddie" vo Frasierovi, ale k tomu sa dostaneme inokedy. 

Dej filmu je celkom strohý a možno až veľmi očakávateľný. Mr. Valentin objaví krásnu a nádejnú herečku Peppy Miller, ktorá má futuristické zmýšľanie podobné tomu, ktoré má režisér v podaní Johna Goodmana a "ide" do filmu so zvukom. Vtedy prichádza zvratok. Z Peppy sa stáva STAR a z pána nemého ODPAD, ktorý chce svoju krízu riešiť tým, že začne točiť filmy sám (áno, aj mne to pripomenulo Sylvestra Stalloneho, ktorý si urobí scenár, réžiu a samozrejme že hrá aj hlavnú postavu), no bez úspechu. Samozrejme to dopadne tak, že Valentin začne chľastať viac ako Dylan v 902 10 a potom prichádza pokus o samovraždu s vôňou celuloidu. Film končí ako každý priemerný brak - šťastne a na moje prekvapenie - so zvukom. Čiže jediné, čo na tomto filme môžem vyzdvihnúť, je scenár, réžia, kamera, scény, herecké výkony a hudba, ktorá neskutočne dopĺňa atmosféru nemého filmu. Ak som na niečo zabudol, všetkým tvorcom sa ospravedlňujem. 
A teraz prichádza dlhoočakávané zhrnutie: 9,5/10 pre ozajstných filmových fanúšikov a pre ostatných len odkaz: Nepozerať! Aby ste ma potom nemuseli ukameňovať na nejakom verejnom priestranstve.

RATING 9,5/10

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára